Media-alan edunvalvontajärjestö Medialiitto ja kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ovat sopineet edunvalvontayhteistyöstä.

RadioMedian edunvalvontapäällikkö siirtyy työskentelemään Medialiiton elinkeinopoliittisen edunvalvonnan yksikköön. Hän palvelee jatkossa sekä RadioMediaa että Medialiittoa vastaten erityisesti radio- ja tv-alan edunvalvonnasta.

Järjestöjen yhteistyö alkaa edunvalvontapäällikkö Johanna Halkolan perhevapaasijaisen rekrytoinnilla tänä keväänä. Halkola palaa perhevapaalta Medialiittoon järjestöjen yhteiseksi edunvalvontapäälliköksi.

”Radioalan edunvalvonnan haasteet ja rooli ovat koko ajan kasvaneet. Meille on tärkeää, että voimme luontevalla tavalla syventää yhteistyötämme ja vahvistaa sekä meidän että Medialiiton tarpeisiin vastaavaa toimintaa muuttuvassa mediamaailmassa”, RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller sanoo.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että RadioMedia palaa koko yksityisen media-alan edunvalvontayhteistyöhön näin konkreettisella tavalla. Meillä on ollut hyvä yhteistyösuhde koko ajan. Tämä uudistus palvelee oivallisesti tavoitettamme kattaa media-ala edunvalvonnassamme mahdollisimman laajasti”, Medialiiton toimitusjohtaja Jukka Holmberg perustelee.

RadioMedia ja Medialiitto ovat sopineet myös kumppanuudesta Mediapäivä-tapahtumassa, joka pidetään tänä vuonna 14. marraskuuta Clarion Hotel Helsingissä.

Lisätietoja:

Jukka Holmberg
toimitusjohtaja
Medialiitto
p. 040 735 1690

Stefan Möller
toimitusjohtaja
RadioMedia
p. 0400 508 877

Medialiitto on media-alan ja graafisen teollisuuden yritysten edunvalvontajärjestö. Jäsenyrityksemme edistävät sananvapautta, kotimaista kulttuuria ja demokratiaa tuottamalla suomalaisille laadukkaita mediatuotteita ja -palveluja. Jäsenjärjestömme ovat Aikakauslehtien liitto, Graafinen Teollisuus, Sanomalehtien Liitto ja Suomen Kustannusyhdistys. Yhdessä edustamme lähes 700:ää yritystä, jotka työllistävät noin 20 000 henkilöä ja tuottavat 4,3 miljardin euron liikevaihdon.

RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,7 miljoonaa suomalaista. Lisätietoja: www.radiomedia.fi