Kaikun Grand Prix -voitto Taksi Helsingin ”Makkoselle”

Tapahtumat
22.3.2019

Tänään järjestetyssä RadioGaalassa juhlittiin kaupallisen radioiden parhaiden juontajien ja kanavien lisäksi vuoden parhaita radiomainoksia ja niiden tekijöitä. Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix -voitto meni tänä vuonna yksimielisesti Taksi Helsingille, jonka ”Makkosen seikkailut” otti myös Paikallinen-kategoria voiton.

Vuosittainen Kaiku-radiomainoskilpailu oli tuomariston mukaan tänä vuonna erittäin kovatasoinen. Erityisesti Grand Prix’n ja Paikallinen-kategorian voitot pokannut Taksi Helsinki ja ”Makkosen seikkailut” keräsi koko tuomariston yksimieliset kehut. Tuomariston terveiset voittajalle olivat: ”On vaikea keksiä, mitä olisi voinut tehdä paremmin. Melko lailla täydellinen kattaus, jonka halusi kuunnella yhä uudestaan”. Voittajatyön takana olivat Miracle Sound, Folk Finland sekä mediatoimisto Voitto.

Mainosalan 16 ammattilaisesta koostuvan tuomariston puheenjohtaja Folk Finlandin toimitusjohtaja Tommi Laihon mukaan kaikki kahdeksan kategoriavoittajaa olivat huippulaadukkaita töitä. Se ei kuitenkaan estänyt kiivasta keskustelua voittajavalinnoissa.

– Hyvä keskustelu on aina kehittävää. Radiomainonta onkin viime vuosina parantunut selvästi. Myös mainostajat uskaltavat ottaa enemmän riskejä. On ymmärretty, että radio mediana kestää ja vaatiikin rajojen rikkomista sekä pientä kikkailua. Silloin mainos jatkaa elämistään ja ihmiset parhaimmillaan puhuvat siitä pitkään.

Taksi Helsingin lisäksi Kaiku-radiomainoskilpailun voittajiksi nousivat Musa & jingle -kategoriassa K-Citymarketin ”Kalakaveri”, Palvelut-kategoriassa Radio Rockin ”Kuulijatutkimuslaitos” ja Yrityskuva-kategoriassa Alma Median E-Kontakti mainoksella ”Uusi Alku”. Tuotteet-kategorian ykkönen oli Kansallisoopperan ”Sivistynyt radiotoimittaja”, Yhteiskunnallinen-kategoriassa palkittiin Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus ja ”#matkailu tarvitsee maahanmuuttajia”. Parasta tuloksellisuutta mitattiin Integroitu- ja Teho-kategorioissa. Integroidun voittaja oli Volkswagen Suomi ”Ajamista rakastaville” ja Teho-kategorian voittaja Lidl Suomi korttikampanjallaan.

Kuvat ja lisätiedot Kaiku-voittajista: www.kaikukilpailu.fi ja www.radiogaala.fi

Lisätiedot:

RadioMedia ry, Inka Luomanmäki
p. 040 165 7010, inka.luomanmaki@radiomedia.fi

RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat, kuten RadioGaalan. Vuosi 2018 oli radiomainonnan viides perättäinen ennätysvuosi. Kasvua kertyi 3,5% ja radiomainontaa ostettiin 65,7 miljoonalla eurolla. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,6 miljoonaa suomalaista. Lisätietoja: www.radiomedia.fi