Brändätyt podcastit toimivat erityisesti mainosvastaisille kuuntelijoille

BBC StoryWorksin Audio: Activated-tutkimuksen mukaan brändätyillä sisällöillä on huomattavan suuri huomioarvo podcasteissa ja ne toimivat erityisen hyvin mainosvastaisilla kuulijoilla. 

Brändiviestit podcasteissa kiinnittävät kuulijoiden huomion jopa paremmin kuin niitä ympäröivät sisällöt. Tutkimuksen mukaan brändiviestit jäivät podcasteissa 12% paremmin kuuntelijoiden mieliin kuin muu podcast-sisältö.

Podcastien kuuntelijoista 94% tekee samaan aikaan muita asioista – tutkimuksen mukaan tämä vaikuttaa positiivisesti nimenomaan brändiviestien vaikuttavuuteen. Yleisesti podcastien intiimi ja keskustelunomainen luonne luo brändeille hedelmällisen ympäristön kuuntelijoihin vaikuttamiseen. Tutkimuksessa brändiviestien tunnettuus nousi 89%, harkinta 57%, preferenssi 24% ja ostoaikomus 14%.

BBC Newsin kaupallinen yksikkö BBC StoryWorksin Audio:Activated-tutkimukseen osallistui 2448 vastaajaa 10 eri maasta ja sen toteutti Neuro-Insight-yrityksen neurotieteen asianatuntijat. Kyselyiden, videopäiväkirjojen ja syvähaastatteluiden lisäksi tutkimuksessa hyödynnettiin neurotieteellistä menetelmää, jossa mitattiin podcast-kuuntelijoiden tunteiden vahvuuksia, pitkäaikaiseen muistiin jäämistä ja kognitiivista vaikuttavuutta. Neurotieteellisessä osassa käytettiin brändiviesteillä höystettyä Money Movement -podcastia.

Lue BBC:n artikkeli tutkimuksesta täältä.

Lähde: BBC