Podcast -tutkimus

Podcastit ovat tuoneet suomalaisten audiokuunteluun kolmannen primetimen. RadioMedia ry:n teettämän tutkimuksen mukaan jo 29 prosenttia suomalaisista 15–64 -vuotiaista kuuntelee podcasteja kuukausittain, ja kuuntelu ajoittuu pääosin ilta-aikaan.

Radiomainonnan vaikuttavuusanalyysi

Radiomainonta on tehokas verkkosivuliikenteen kasvattaja sekä lisämyynnin tuoja. Tämä selviää RadioMedian teettämästä radion vaikuttavuusanalyysista. Selvitys kertoo myös, millainen on radiomainonnan ROMI ja kuinka pitkä on radiomainonnan vaikutusaika. 

Auto ja radio

Auto ja radio kuuluvat saumattomasti yhteen. Näin ajattelee 80 % vastaajista Ylen ja RadioMedian teettämässä tutkimuksessa.

Päivittäistavaraostajan mediapäivä

Radio tavoittaa kaikista medioista parhaiten kuluttajat juuri ennen päivittäistavaraostoksille menoa. Lähes puolet kuluttajista kuuntelee kaupallista radiota matkallaan ostoksille.

Case: Suomi on radiomarkkinoinnin edelläkävijä

Case: Suomi on radiomarkkinoinnin edelläkävijä

Radio on vuorovaikutteisin markkinoinnin edelläkävijä

Markkinointi on muuttunut viime vuosina yhä voimakkaammin yksipuolisesta viestinnästä kohti vuorovaikutteista toimintaa. TNS Gallupin toteuttaman kyselyn mukaan 86% yrityksistä käyttää nykyisin vuorovaikutteista markkinointia.

Radio voi hyvin digiajalla

”Radion kuolemaa on ennustettu siitä lähtien, kun televisio tuli. Täällä ollaan ja porskutetaan. Kaikki on hyvästä sisällöstä kiinni. Kun ihmiset kuuntelevat, tarjolla on alusta myös mainostajille”, sanoo RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller (1).

Audion kuuntelu

Suomalainen kuuntelee radiota, äänitteitä ja musiikkipalveluita yhteensä keskimäärin 3 tuntia 22 minuuttia päivässä.

Radio tavoittaa niin autossa kuin mobiililaitteella

Radio tavoittaa kuluttajan niin autossa, työpaikalla kuin kotonakin.

Tilaa syöte RSS - Tutkimukset