Tutkimus: Audiomainonnan attention (huomio) -arvo merkittävästi suurempi muuhun mainontaan verrattuna

Dentsu ja Lumen Research julkistivat elokuussa Audio Attention Study -tutkimuksen, jossa mitattiin ensimmäistä kertaa audiomainonnan attention (huomio) -arvoa eri audiomuodoissa ja -ympäristöissä. Kokonaisuudessa oli yhteensä kolme tutkimusta*), joissa tutkittiin audiomainonnan eli podcastien, radion ja musiikin suoratoiston huomiosekunteja (attention seconds) muihin mainosalustoihin verrattuna.

Tutkimuksen mukaan audiomainonta kerää huomiota merkittävästi enemmän kuin muut mainosmuodot. Audiomainonnan huomiosekunnit muihin mainosalustoihin verrattuna ovat keskimäärin 56 prosenttia korkeammat.

Tutkimuksesta käy myös ilmi, että audiomainonnan keskimääräinen huomiosekunti (000) APM:ää**) kohti on 10 126 sekuntia, kun taas vastaava Dentsun mittaama keskiarvo on 6 501 APM:ää kohti.  Jokaisella audiomuodolla on oma ainutlaatuinen vahvuutensa huomion herättämisessä ja brändin vaikuttavuuden kasvattamisessa. Koko audiomainonnan teho brändin muistamisessa on 8 % korkeampi keskimääräiseen mainontaan verrattuna.

Lue alkuperäinen tutkimus täältä

*)Podcast-tutkimus tehtiin yhteistyössä Audacyn, Cumulus Median, iHeartMedian, Spotifyn ja SXM Median kanssa. Radiotutkimus tehtiin Audacyn, Cumulus Median ja iHeartMedian kanssa. Amazon Ads teki erikseen tutkimuksen Amazon Musicin kanssa mitatakseen mainontaa musiikin suoratoistopalvelussa.

**)APM = Average attentive second per 000