Blogit

Arvopohjainen yhteistyö yritysten ja järjestöjen välillä puhuttelee kuluttajia

Yritysvastuu ja siitä viestiminen ovat yhä tärkeämpiä asioita yrityksille. Sen eräs ilmenemismuoto on arvopohjainen yhteistyö, kun yrityksen todelliset arvot kohtaavat sopivan aihepiirin parissa työskentelevän järjestön.

Juhana Häkkinen

Miten tehdään vaikuttavaa yhteiskunnallista viestintää - radiossa?

Yhteiskunnallinen viestintä vaatii usein pähkäilyjä tekijöiltään: miten tärkeä viesti saataisiin ihmisten tietoisuuteen tavalla, joka synnyttää oivalluksen? Myös useat tahot kilpailevat huomiostamme. Millä tavalla oivalluksia voidaan synnyttää siellä, missä ihmiset jo ovat – heidän arjessaan?

RadioMedia

Älykaiutin muuttaa arkea – myös viestinnässä

”Alexa, kerro minulle päiväohjelmani.” Tämä voi olla tulevaisuudessa meidän jokaisen ensimmäinen lause, jonka sanomme aamulla herättyämme. Puhe- ja ääniohjaus yleistyy koko ajan. Älypuhelimet ja auton ajotietokoneet ymmärtävät jo antamiamme käskyjä tai esittämiämme kysymyksiä.

RadioMedia

Tutkimus: radio tuo tehokkaasti lisämyyntiä

Radio on tehokas kanava myynninedistämiseen ja vaikuttamiseen. Tämä käy ilmi mediatoimisto Dagmarin julkaisemasta vaikuttavuusanalyysista, jonka tulokset perustuvat Dagmarin vuosina 2012-2017 tekemiin ekonometrisiin mallinnuksiin.

RadioMedia

8 onnistunutta yritysvastuun esimerkkiä Suomesta

Kulutuspäätöksiä tehdään yhä enemmän brändin arvomaailman pohjalta. Yritysvastuun osoittaminen ja siitä viestiminen onkin yrityksille yhä tärkeämpää. Kokosimme kahdeksan esimerkkiä onnistuneesta järjestöjen ja yritysten välisestä vastuullisuusyhteistyöstä.

RadioMedia

Kaikuja tulevaisuudesta - keskusteleva Google Assistant yhdistää tekoälyn ja puheohjauksen

Äänen merkitys näkyy nykyään koko ajan enemmän tavoissa, joilla hoidamme päivittäisiä askareitamme. Puheohjattu tekoälysovellus Google Assistant vie äänen hyödyntämisen arjessamme taas aivan uudelle tasolle.

RadioMedia

RadioMedian asiakastarina: Aivoliiton Korvaamaton kovalevy -kampanja onnistui yli odotusten

Aivoliiton oivaltava Korvaamaton kovalevy -kampanja sai valtakunnallisen tunnustuksen, kun se voitti Tamron Health Award -kisassa Vuoden terveysteko 2018 -palkinnon. Radiokuuluvuus siivitti kekseliään hankkeen suomalaisten tietoisuuteen.

RadioMedia

RadioMedian MED tuo yhteen järjestöt sekä vastuulliset yritykset

Kansalaisjärjestöjen toimintaympäristö ja rahoitus ovat viime vuosina muuttuneet epävakaammiksi. Samaan aikaan yritysvastuuviestintä on noussut tärkeäksi vaikutuskeinoksi yrityspuolella. Radiomedian MED luo järjestöjen ja yritysten yhteistyölle mallin sekä väylän, jossa mallia toteutetaan. MED tarjoaa myös ratkaisun yritysvastuun kertomiseen, hyödyntäen radiokampanjaa.

Juhana Häkkinen

Terveystalon ja Suomen Mielenterveysseuran yritysyhteistyö tuotiin suomalaisten korvien väliin

Terveystalo halusi osoittaa konkreettisesti yritysvastuutaan ja lahjoitti 50 000 euroa Suomen Mielenterveysseuran Löydä oma tarinasi® -vertaistukiryhmille. Jotta merkittävä yritysvastuuteko pääsisi päivänvaloon, tehtiin yhteistyöstä valtakunnallinen mediakampanja.

RadioMedia

Podcast tulee (taas) – oletko valmis?

Podcastit eivät ole suinkaan uusi ilmiö, mutta podcastien on lähtenyt taas kovaan nousuun myös Suomessa. Miksi podcast on taas in?

RadioMedia

Ääni on toimiva media - siitä kertoo myös äänikirjojen suosio

Äänen suosio mediana näkyy hyvin monipuolisesti ajassamme. Teknologian kehittymisen myötä audio - niin hyödykkeenä kuin viihteenä - elää uutta nousukauttaan, jossa äänet integroituvat jokapäiväiseen elämäämme vaivattomasti.

RadioMedia

Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix-voittajakampanja - näin se tehtiin

Liikenneturvan ”Kun ajat, aja”-kampanjan radiospotti voitti Kaiku-radiomainoskilpailun vuoden 2017 Grand Prix:n. Mikä sai tämän yhteiskunnallisen viestijän radiomainoksen osumaan vaikuttavuudellaan juuri siihen kohderyhmään? Analysoimme voittavan radiospotin ratkaisevia tekijöitä.

RadioMedia

Sivut

Blogit

Arvopohjainen yhteistyö yritysten ja järjestöjen välillä puhuttelee kuluttajia

Yritysvastuu ja siitä viestiminen ovat yhä tärkeämpiä asioita yrityksille. Sen eräs ilmenemismuoto on arvopohjainen yhteistyö, kun yrityksen todelliset arvot kohtaavat sopivan aihepiirin parissa työskentelevän järjestön.

Juhana Häkkinen

Miten tehdään vaikuttavaa yhteiskunnallista viestintää - radiossa?

Yhteiskunnallinen viestintä vaatii usein pähkäilyjä tekijöiltään: miten tärkeä viesti saataisiin ihmisten tietoisuuteen tavalla, joka synnyttää oivalluksen? Myös useat tahot kilpailevat huomiostamme. Millä tavalla oivalluksia voidaan synnyttää siellä, missä ihmiset jo ovat – heidän arjessaan?

RadioMedia

Älykaiutin muuttaa arkea – myös viestinnässä

”Alexa, kerro minulle päiväohjelmani.” Tämä voi olla tulevaisuudessa meidän jokaisen ensimmäinen lause, jonka sanomme aamulla herättyämme. Puhe- ja ääniohjaus yleistyy koko ajan. Älypuhelimet ja auton ajotietokoneet ymmärtävät jo antamiamme käskyjä tai esittämiämme kysymyksiä.

RadioMedia

Tutkimus: radio tuo tehokkaasti lisämyyntiä

Radio on tehokas kanava myynninedistämiseen ja vaikuttamiseen. Tämä käy ilmi mediatoimisto Dagmarin julkaisemasta vaikuttavuusanalyysista, jonka tulokset perustuvat Dagmarin vuosina 2012-2017 tekemiin ekonometrisiin mallinnuksiin.

RadioMedia

8 onnistunutta yritysvastuun esimerkkiä Suomesta

Kulutuspäätöksiä tehdään yhä enemmän brändin arvomaailman pohjalta. Yritysvastuun osoittaminen ja siitä viestiminen onkin yrityksille yhä tärkeämpää. Kokosimme kahdeksan esimerkkiä onnistuneesta järjestöjen ja yritysten välisestä vastuullisuusyhteistyöstä.

RadioMedia

Kaikuja tulevaisuudesta - keskusteleva Google Assistant yhdistää tekoälyn ja puheohjauksen

Äänen merkitys näkyy nykyään koko ajan enemmän tavoissa, joilla hoidamme päivittäisiä askareitamme. Puheohjattu tekoälysovellus Google Assistant vie äänen hyödyntämisen arjessamme taas aivan uudelle tasolle.

RadioMedia

RadioMedian asiakastarina: Aivoliiton Korvaamaton kovalevy -kampanja onnistui yli odotusten

Aivoliiton oivaltava Korvaamaton kovalevy -kampanja sai valtakunnallisen tunnustuksen, kun se voitti Tamron Health Award -kisassa Vuoden terveysteko 2018 -palkinnon. Radiokuuluvuus siivitti kekseliään hankkeen suomalaisten tietoisuuteen.

RadioMedia

RadioMedian MED tuo yhteen järjestöt sekä vastuulliset yritykset

Kansalaisjärjestöjen toimintaympäristö ja rahoitus ovat viime vuosina muuttuneet epävakaammiksi. Samaan aikaan yritysvastuuviestintä on noussut tärkeäksi vaikutuskeinoksi yrityspuolella. Radiomedian MED luo järjestöjen ja yritysten yhteistyölle mallin sekä väylän, jossa mallia toteutetaan. MED tarjoaa myös ratkaisun yritysvastuun kertomiseen, hyödyntäen radiokampanjaa.

Juhana Häkkinen

Terveystalon ja Suomen Mielenterveysseuran yritysyhteistyö tuotiin suomalaisten korvien väliin

Terveystalo halusi osoittaa konkreettisesti yritysvastuutaan ja lahjoitti 50 000 euroa Suomen Mielenterveysseuran Löydä oma tarinasi® -vertaistukiryhmille. Jotta merkittävä yritysvastuuteko pääsisi päivänvaloon, tehtiin yhteistyöstä valtakunnallinen mediakampanja.

RadioMedia

Podcast tulee (taas) – oletko valmis?

Podcastit eivät ole suinkaan uusi ilmiö, mutta podcastien on lähtenyt taas kovaan nousuun myös Suomessa. Miksi podcast on taas in?

RadioMedia

Ääni on toimiva media - siitä kertoo myös äänikirjojen suosio

Äänen suosio mediana näkyy hyvin monipuolisesti ajassamme. Teknologian kehittymisen myötä audio - niin hyödykkeenä kuin viihteenä - elää uutta nousukauttaan, jossa äänet integroituvat jokapäiväiseen elämäämme vaivattomasti.

RadioMedia

Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix-voittajakampanja - näin se tehtiin

Liikenneturvan ”Kun ajat, aja”-kampanjan radiospotti voitti Kaiku-radiomainoskilpailun vuoden 2017 Grand Prix:n. Mikä sai tämän yhteiskunnallisen viestijän radiomainoksen osumaan vaikuttavuudellaan juuri siihen kohderyhmään? Analysoimme voittavan radiospotin ratkaisevia tekijöitä.

RadioMedia

Sivut