1. Kampanja

Käyttötarkoitus:

  • suomalaisten asenteiden muuttaminen
  • varainhankinta
  • jäsenhankinta
  • informaation jakaminen
  • tunnettuuden rakentaminen sekä ylläpito (esimerkiksi sähköisten palveluiden lanseeraamiseen)
  • nettisivuille ohjaamiseen

Sopivuus viestintästrategiaan:

Yhteiskunnallisessa kampanjoinnissa radio on usein päämediana sen loistavan tavoittavuuden ja vaikuttavuuden vuoksi. Edullinen yhteiskunnallinen hinta on tärkeä elementti mediavalintaa tehdessä. Radio toimii myös tukimediana hienosti. Esimerkiksi yhdessä digitaalisen mainonnan kanssa ovat tulokset tutkitusti hyviä.

Kuvaus:

Yhteiskunnallinen kampanja jättää kaikista voimakkaimman muistijäljen kuulijalle. Kampanja on kaikista tehokkain tapa vaikuttaa valtakunnallisesti. Kampanjan kesto on useita viikkoja, riippuen budjetistasi. Kampanjan tunnusluvut ovat myös suurimpia niin tavoittavuuden, toiston kuin vaikuttavuudenkin suhteen.

 

2. Tietoisku

Käyttötarkoitus:

Tietoisku on yhteiskunnallisille toimijoille tapa yhteiskunnallisesti tärkeiden asioiden tiedottamiseen ja viestintään nopeallakin aikataululla. Oiva vaihtoehto perinteiselle tiedotteelle.

Sopivuus viestintästrategiaan:

Mahdollinen tuki ja vaihtoehto perinteisille tiedotteille. Radio on tutkimusten mukaan luotetuin media, johon yhteiskunnalliset viestit sopivat hyvin. Helppo, edullinen ja nopea tapa tavoittaa suomalaiset.

Kuvaus:

  • Yksi maksimissaan 60 sekunnin mittainen tiedote, jonka sisältönä ajankohtainen ja yhteiskunnallisesti tärkeä asia
  • Valtakunnallinen tavoittavuus
  • Helppo toteutus RadioMedian kautta
  • Yksinkertainen yhden ääninäyttelijän spiikkaama tuotanto kuuluu hintaan.

3. Radio-ohjelma

Käyttötarkoitus:

Yhteiskunnallisille toimijoille tapa yhteiskunnallisesti tärkeiden asioiden puheenaiheeksi nostamiseksi. Vaihtoehtoinen tapa tiedottamiseen ja viestintään

Sopivuus viestintästrategiaan:

Hyvä tuki yhteiskunnalliselle kampanjalle. Ennaltanauhoitetussa radio-ohjelmassa voidaan tuoda eri näkökulmia esille ja haastaa kuulijoita ajattelemaan haluttua asiaa. Radio on tutkimusten mukaan luotetuin media, johon yhteiskunnalliset viestit sopivat hyvin. Helppo, edullinen ja nopea tapa tavoittaa suomalaiset.

Kuvaus:

  • Yksi tai useampi max. 60 sekunnin radio-ohjelma, jonka yhteiskunnallisesti tärkeä asia halutusta näkökulmasta
  • Valtakunnallinen tavoittavuus, pieni toistomäärä

Ota yhteyttä ja kysy lisää!