Hyvän radiokampanjan toteuttaminen vaatii monenlaisia päätöksiä. Me autamme mielellämme päätösten tekemisessä ja annamme sinulle avaimet onnistuneeseen yhteiskunnalliseen kampanjointiin radiossa ja verkossa.

Radio välittää tarinoita. Hyvä radiokampanja saa aikaan halutun reaktion kohderyhmässään. Jotta radiokampanjasta tulee onnistunut, tulee siinä olla kaikki osatekijät kunnossa:

Kampanjasuunnittelu

Määritämme yhdessä pääviestin, kohderyhmän, kanavat, toteutustavan, ajankohdan, tuotantoyhtiön sekä kustannukset. Lisäksi laskemme yhteiskunnalliselle kampanjallesi tunnusluvut mitataksemme radiokampanjan huomioarvon ja tehon.

Laadukas käsikirjoitus ja tuotanto

Etsitään luovat toteuttajat kampanjalle. Pääviesti kiteytetään oikealla tavalla, niin että se puhuttelee kohderyhmää ja aikaansaa halutun reaktion. Yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa viestin on tärkeä olla selkeä ja informatiivinen. Tiedämme myös, että tunteisiin vaikuttaminen jättää parhaimman muistijäljen.

Tutkittu tieto käytössäsi

Kampanjasi apuna käytetään tutkittuja tuloksia Suomesta sekä ulkomailta. Tietoa otetaan kotimaan mittavista koko kaupallisen radiokentän kuulijaluvuista, räätälöidyistä asiakastutkimuksista ja valtakunnallisista huomioarvoraporteista.

Spottipankki käytössä

RadioMedia palkitsee vuosittain parhaimmat tuotantoyhtiöt ja tuntee alan tositekijät.  Myös kansainvälistä menestystuotantoa seurataan ja pidetään rekisterissä. Tämäkin tieto asiakkaan käytössä kun hiotaan oikeanlaista lähestymistapaa kohderyhmälle.

Verkkonäkyvyys

Radio ohjaa tutkitusti verkkoon ja teemme kampanjakohtaisesti yhteistyötä menestyvien verkkomedioiden kanssa.

 

Mikä on RadioMedia?

RadioMedia ry on suomalainen kaupallisten radioiden kattojärjestö. Järjestö vastaa kaupallisen radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista sekä markkinoinnista. Jäseninä ovat 30 radioyhtiötä, joilla on hallussaan yhteensä 12 valtakunnallista ja yli 90 alueellista tai paikallista radiotoimilupaa. Jäsenistö edustaa lähes kaikkia Suomen radiotoimiluvan haltijoita sekä lähes 100 % kaupallisen radiotoimialan liikevaihdosta. RadioMedian toimintakulut katetaan voittoa tavoittelemattomasta yhteiskuntaviestinnästä. Yhdistys on poliittisesti riippumaton, itsenäinen radioalan asiantuntijayhdistys eikä se kilpaile kaupallisten radiokanavien kanssa vaan se tukee ja ajaa koko radioalaa koskettavia kehityshankkeita.

Ota meihin yhteyttä saadaksesi lisätietoa miten onnistut radion avulla!