Kaupallinen radio tavoitti viime heinäkuussa viikoittain 3,7 miljoonaa suomalaista, joka vastaa vuoden 2016 keskimääräistä viikkotavoittavuutta. 

Aktiivisimman kesälomakuukauden heinäkuun aikana kuuntelu poikkeaa normaalista arkikuuntelusta. Kesällä herätään myöhemmin, minkä vuoksi kesän kuunnelluin blokki on vasta kello 9-12 välillä, kun taas arkena radiota kuunnellaan eniten klo 6 - 9. Kesän valoisina öinä kuuntelu jatkuu arkipäiviä pidempään; sunnuntaisin ei malteta mennä nukkumaan, joten radion kuuntelu jatkuu yöhön asti tasaisempana. Kaupallisia radioita kuunneltiin heinäkuussa 3 tuntia 8 minuuttia, joka on 9 minuutta enemmän kuin normaalina arkipäivänä.

Radio seuraa kuluttajaa eri välineissä niin lomalla kuin arkena. Heinäkuussa kuuntelu mobiililaitteilla kasvoi, kun taas vastaavasti tietokoneilla kuunneltiin radiota vähemmän kuin arkena.*

Vertailussa käytetty heinäkuun 2017 ja maalis-toukokuun 2017 KRT - lukuja (Finnpanel Oy), sekä radiot.fi:n Google Analyticsin lukuja*.