​Radion kuuntelua tutkitaan Kansallisella radiotutkimuksella (KRT), joka mittaa radion kuuntelua vuoden jokaisena päivänä vartin tarkkuudella. Vuosittain tietoa kerätään yli 21 000 suomalaisen radionkuuntelusta. KRT:n yhteydessä selvitetään myös, millä välineellä kuuntelu on tapahtunut sekä miten kuluttajat ovat käyttäneet muita audiopalveluita.

 

Radiovuosi 2016

Päivittäin radiota kuunnellaan nyt keskimäärin 3 tuntia (3 h 1 min). Radiota kuuntelee viikoittain 94 prosenttia ja päivittäin 75 prosenttia suomalaisista.

Radio voi hyvin digiajalla

”Radion kuolemaa on ennustettu siitä lähtien, kun televisio tuli. Täällä ollaan ja porskutetaan. Kaikki on hyvästä sisällöstä kiinni. Kun ihmiset kuuntelevat, tarjolla on alusta myös mainostajille”, sanoo RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller (1).

Audion kuuntelu

Suomalainen kuuntelee radiota, äänitteitä ja musiikkipalveluita yhteensä keskimäärin 3 tuntia 22 minuuttia päivässä.

Radio tavoittaa niin autossa kuin mobiililaitteella

Radio tavoittaa kuluttajan niin autossa, työpaikalla kuin kotonakin.

Radion kuuntelu Suomessa 2015

Radion suosio on Finnpanelin pitkäaikaisen tilastoinnin mukaan säilynyt vakaana. Joka päivä radio tavoittaa edelleen 3,7 miljoonaa suomalaisista. Päivittäin radiota kuunnellaan keskimäärin 3 tuntia (2 h 59 min). Myös kanavauskollisuus on vahvaa. Keskimäärin suomalaiset kuuntelevat 1-2 kanavaa päivässä.

Radion kuuntelu kääntyi uuteen nousuun

Radion suosio on Finnpanelin pitkäaikaisen tilastoinnin mukaan säilynyt vakaana.

Tilaa syöte RSS - Radion kuuntelu