Kaikun voittajat 2017

Kaiku-radiomainoskilpailun voittajat palkittiin RadioGaalassa 16.3.2018.

 

Kaiku 2017 Grand Prix

Mainoksen nimi: Kun ajat, aja
Mainostaja: Liikenneturva
Mainostoimisto: Superson
Tuotantoyhtiö: Hot Spot
Mediatoimisto: Dagmar
Kuuntele radiomainokset: spotti 1
 

Vuoden tuotantoyhtiö

Miracle Sound
 

Vuoden mediatoimisto

Virta Helsinki
  

Vuoden mainostoimisto

Folk Finland

Musa & jingle –kategorian paras radiomainos

Mainoksen nimi: Lidl Stingy – Grillaa
Mainostaja: Lidl Suomi
Mainostoimisto: Folk Finland
Tuotantoyhtiö: Humina
Mediatoimisto: Virta Helsinki
Kuuntele radiomainos: spotti 1

Tuomariston perustelut: "Tämä mainos on tyylipuhdas genrelleen; pyritään tekemään mainosbiisistä hitti ja siitä tulee kuin tuleekin hitti. Mainoksen musiikista tulee myös korvamato, vaikka ei pitäisikään genrestä. Lidl on ominut grillauksen rohkeasti hyvällä fiiliksellä ja tätä kesäbiisityyppistä voisi tuomaristokin tanssia pienessä huppelissa kesällä. Tässä mainoksessa on harvinaista iloa ja nuorempaa otetta."

 

Paikallinen –kategorian paras radiomainos

Mainoksen nimi: Kannatuslaulut
Mainostaja: HJK
Mainostoimisto: Intohimotoimisto Cassius
Tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Kuuntele radiomainokset: spotti 1   spotti 2   spotti 3

Tuomariston perustelut: "Kannatuslaulu-sarja on ammattimaisesti toteutettu ja erottuu edukseen tässä kategoriassa. Spottien idea on onnistunut, sarjan spotit ovat loistavia, oivaltavia ja hauskoja. Lisäksi kohderyhmä on hallussa – mainoksen tekijät tuntevat selkeästi tämän mainostajan kohderyhmän."

 

Palvelut-kategorian paras radiomainos

Mainoksen nimi: Parasta arjessa: apua itsenäistyvän nuoren keittiöön
Mainostaja: Myllyn Paras
Mainostoimisto: Ida Fram Oy
Tuotantoyhtiö: Soundart
Mediatoimisto: Voitto
Kuuntele radiomainokset: spotti 1   spotti 2   spotti 3

Tuomariston perustelut: "Palvelut-kategorian voittajamainossarja on hauska ja sitä kautta mielenkiintoa herättävä. Roolituksessa ollaan onnistuttu; sympaattiset hahmot ovat luonnollisia ja hyvän näyttelijätyön ansiosta tarinat vaikuttavat aidoilta. Erityisesti radiomainossarjan ensimmäinen spotin käsikirjoitus ansaitsee tunnustuksen.”

 
 

Tuotteet-kategorian paras radiomainos

Mainoksen nimi: Lidl – Puolet kotimaista
Mainostaja: Lidl Suomi
Mainostoimisto: Folk Finland
Tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Mediatoimisto: Virta Helsinki
Kuuntele radiomainokset: spotti 1   spotti 2

Tuomariston perustelut: "Tämän mainossarjan konsepti hipoo lähes nerokkuutta. Erityisesti mainossarjan ensimmäinen mainos on upeasti kirjoitettu ja tuotettu. Mainossarjan toisen spotin pituus antaa voimaa mainoksen teholle. Upeaa oivallusta mainoksen suunnittelijoilta."

 

Yhteiskunnallinen–kategorian paras radiomainos

Mainoksen nimi: Kun ajat, aja
Mainostaja: Liikenneturva
Mainostoimisto: Superson
Tuotantoyhtiö: Hot Spot
Mediatoimisto: Dagmar
Kuuntele radiomainokset: spotti 1

Tuomariston perustelut: "Voittajaradiomainoksen käsikirjoitus on pysäyttävä. Kesken mainoksen tarina saa aivan uuden käänteen. Se saa kuuntelijan pohtimaan kuulemaansa ja miettimään omaa käyttäytymistään vastaavassa tilanteessa. Vaikuttava mainos, jonka idea on loistava ja koko mainoksen toteutus on virheetön."

 

Yrityskuva-kategorian paras radiomainos

Mainoksen nimi: Urheilulehden uuslanseeraus
Mainostaja: Urheilulehti/Ilta-Sanomat
Mainostoimisto: Intohimotoimisto Cassius
Tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Kuuntele radiomainokset: spotti 1   spotti 2

Tuomariston perustelut: "Urheilulehti seuraa urheilua, ja radiomainossarjan konsepti tukee tätä erinomaisesti. Spottien käsikirjoitus on taitavasti rakennettu tarinaksi. Liikuttavat ja mielenkiintoiset tarinat höristävät myös ei-kohderyhmänkin korvia."

 

Integroitu-kategorian paras radiomainos

Mainoksen nimi: Ennustaja
Mainostaja: Sanoma Media Finland
Mainostoimisto: hasan & partners
Tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Kuuntele radiomainokset: spotti 1   spotti 2  spotti 3

Tuomariston perustelut: "Integroitu-kategoriassa arvioitiin mediakampanjoita, joissa käytettiin mainonnanvälineenä radiota ja vähintään kolmea muuta mediaa. Voittajamainostajan kampanjan idea ja konsepti ovat oivaltavia ja tulokset olivat mainostajan näkökulmasta erinomaiset. Radion vahvuutta osattiin onnistuneesti käyttää, sillä ennustamisteemaiset spotit olivat erityisen toimivia radiossa ja kohderyhmää puhuttelevia. Tässäkin radiomainossarjassa tulee aitous esille, sillä pilapuhelut olivat aitoja."

 

Teho-kategorian paras radiomainos

Mainoksen nimi: Tiedätkö, mikä on pelletti?
Mainostaja: Vapo
Mainostoimisto: Superson
Tuotantoyhtiö: Miracle Sound
Mediatoimisto: GroupM
Kuuntele radiomainokset: spotti 1   spotti 2   spotti 3

Tuomariston perustelut: "Tässä radiomainonnan tehokkuutta mittaavassa kategoriassa radio oli voittajamainostajan mediapaletissa päämediana. Radiomainonnan tulokset olivat hienot; pellettimainokset vaikuttivat erittäin positiivisesti asiakkaan liikevaihtoon. Ja bonus rohkeudesta: jos et tiedä, mikä pelletti on, meillä ei ole sinulle asiaa."

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Katso edellisvuoden Kaiku 2016 voittajat tästä linkistä >>